Je rozhodně pár věcí, na které si musíme dávat naprostý pozor při výběru. Nejde jen o pouhé označení, ale také především o homologaci, barvu světla a kvalitu. Proto je velký důvod se anonymním žárovkám úplně vyhnout, pokud totiž nesplňují určité parametry, tak mohou poškodit přímo světlomet a jeho výměna není nejlevnější záležitostí. Nesmíme hledět na to, že se například prodávají za levnější cenu. Navíc mohou i špatně svítit a tím jsme si prakticky moc nepomohli. Nejlepší je zakoupit výrobek od ověřených výrobců, kteří provádí poměrně dost složité testy, než žárovka vůbec navštíví regály obchodů nebo internetových obchodů, pak je z čeho vybírat, což dokazuje https://www.lightpark.cz/autozarovky-pro-predni-svetla/?par=oznaceni-ece|h7.
Co nás může zajímat:
1. Světelný tok – měření probíhá v tak zvané Ulbrichtově kouli a tady je místo vyhrazeno pouze pro jeden jediný kus. Prakticky udává sílu žárovky, kolik světla dokáže vydat. Samozřejmé je, že menší tok neosvítí tolik silnici jako žárovka s větším tokem.
2. Intenzita svícení – světlomet se i se žárovkou upevní na goniometr a napájí se napětím. Fotobuňka, která je zhruba 25 metrů vzdálená pak zaznamená rozdělení světla. Poté měří ještě další rozložení.
3. Maximální jas – hodnotí se jas 6-7 metrů před autem, což je parametr tak pro město.
4. Oslnění – měří se a vyhodnocuje se zde rozptýlené světlo, goniometrie a přesnost vlákna žárovky, ale i zároveň nastavení světlometu.
5. Barva světla – zde bychom měli být ostražití k sytě modré barvě nebo i jinak zbarveným žárovkám. Pro český provoz je podle zákona povolena jediná barva a to je bílá, bílé spektrum světla.
6. Homologace – žárovka by měla být schválená pro provoz na našich silnicích. To se dá jednoduše zjistit na krabičce nebo přímo na žárovce. Zkrátka musí mít homologační značku, která je ve tvaru písmene E a za ním je uvedené číslo, to znamená zemi, pro naši republiku bude platit číslo 8, tudíž E8.